Malmö 4H-krets

Alla inlägg den 18 augusti 2008

Av Almviks 4H - 18 augusti 2008 15:52

Känns riktigt roligt att komma tillbaka till jobbet.


Vi har fått flera nya medlemmar sedan jag var här sist, hur ska jag lyckas lära mig alla namn?????


Började min dag med att gå ut o plocka några hösthallon i odlingen, de lade jag i vattenbringaren så vi har druckit hallonvatten hela dan. Ett tips värt att testa, det är jättegott med andra frukter också.


Kvigorna Kinda o Fanny kom tillbaka från sitt besök hos tjuren nu i eftermiddags så nu hoppas vi på två söta kalvar till våren. (Bilden föreställer Kinda & Fanny när de var kalvar)


De har varit fullt ös på gården hela eftermiddan, först pysslade ett gäng o gjorde informationstavlor om djuren och nu är de ute o sköter om hästarna, tror de blev lite ridning också.


Titta ner i morgon så får Du se vad som är på gång då!!!!


Fick e-post från Svt idag där de berättade att ""deb utusågande kaninen" kommer att visas den 17 oktober kl 18.30 på Barnkanalen. Ska bli så kul att se hur inspelningen här på gården i somras blev.




Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards