Malmö 4H-krets

Alla inlägg under maj 2009

Av Almviks 4H - 19 maj 2009 11:52

Till Er som ätit upp min marsglass ur frysen!

Köp egen glass nästa gång.


Ps. Hade Ni frågat först hade jag kanske bjudit och glassen hade varit dubbelt så god.



Av Almviks 4H - 18 maj 2009 22:14

Det är jag som är Oxies nya kalvfröken. Lova att Ni kommer ner på gården och hälsar på mig.


Vad tycker Ni att jag ska heta? Lämna gärna förslag här i bloggen.

Av Almviks 4H - 17 maj 2009 21:43

Idag har morsan och jag varit på utflykt på det vackra österlen, bokskogen hade slagit ut, gullvivorna blommade på Brösarps backar, rapsfälten lyste gula och äppelträden blommade för fullt i Kivik. Visst visar sig Skåne från sin allra bästa sida en sån här dag. Om några månader har blommorna blivit till vackra saftiga äpplen som kanske får pryda äppeltavlan i Kivik. Så här såg den ut 2008.

Av Almviks 4H - 16 maj 2009 23:23



Det kommer att bli lantgårdsläger även vecka 33 på Klockaregården, i dagsläget finns det 3 platser kvar så de är de som är först på telefonen på måndag tele 0415 - 145 50 som har chans att komma med.

Av Almviks 4H - 15 maj 2009 22:16

Vi jobbade på precis som vanligt idag. Men dagen på 4H avslutades väldig trevligt. Solen sken och vi satt i trädgården och åt pannkakor med hallonsylt och wienernougatglass. Kunde inte bli bättre.


Jag måste nog skylla på Jenny att min trädgård i helgen ser ut som den gör. Nu hinner jag nämligen inte klippa gräset längre :( Fast jag hade gjort om samma sak om  och om igen :)


Vi lagade inte ens pannkakorna själva. Det var från ett studiebesök vi hade igår med barn från en skola i Malmö. De hade med sig aldeles för mycket och vi fick allt som blev över.


Mycket bra initiativ!! *blink*   / Malin R


Usch va fuskigt, ja måste ha varit på helt fel ställe idag för jag fick bara en banan till lunch. / Annika

Av Almviks 4H - 14 maj 2009 15:45

Kaninen Jumbo på Almviks 4H-gård kommer att bli filmstjärna, de kommer och filmar på gården i morgon, sen ska han vara iväg på filminspelning nästa vecka. Filmen kommer att visas på bio till hösten.



Av Almviks 4H - 13 maj 2009 08:23

Tack Jenny för alla fina bilder Du tagit.

Av Almviks 4H - 12 maj 2009 21:49

På gården hann jag hjälpa till att fånga in Lady, en kanin-dam, som lyckades rymma, vid hela tre olika tillfällen, innan vi förstod att hon skulle ha tak på uteburen... Även Grisela rymde idag. Kristina kom lugnt och sa " Grisen har rymt". Grisen väger ca 180 kg (ser du Karro!!) och vi hade en hel skolklass på besök. De satt i trädgården. Det blev dock ingen större dramatik utan vi fick in henne relativt kvickt igen.


Piggelina däremot... Jag har väl aldrig varit med om envisare gris! Hon bara stod blickstilla mitt i stallgången när jag skulle ha ut henne. Vägrade flytta sig en millimeter. Tra la la. Här står minsann jag, ungiefär. Vi puttade, knuffade och näää. Det tog nog gott och väl en kvart att få ut henne idag, de futtiga 25 meterna drygt...


Vi hann med ett studiebesök med mycket sprall i benen med!


Idag fick vi namnen på vem som vandaliserat gården i förregår och ni kan tro det är ena ångerfulla pojkar. (Åtminstone den ena)

Där ser vi. Brott lönar sig aldrig.


Nu blir Folke glad. Läste hans blogg igår.

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards