Malmö 4H-krets

Alla inlägg den 2 december 2009

Av Almviks 4H - 2 december 2009 20:37

Oj vad kallt det var at jobba idag. Man får en föraning om hur vinterna kan komma att kännas. KALLT. Idag var det dags för mockning i fårboxen. Varje onsdag. Det ser inte så farligt ut men den som har lust att "pröva på" kan komma ner till gården och be att få prata med mig. Gärna en onsdag, så ska jag säkert kunna ordna det. Huga.


Kristina var på möte idag så jag tog ut lite djur själv. Minigrisarna Trynet och Grynet går jämt så fint... inga problem... förrens de upptäckte att jag var ensam idag. Då stack Trynet ut på parkeringen medan Grynet kom dit andra hållet. Hur man är gör, kan man inte springa på två håll samtidigt.


Jag ringde in till Karro som kom utflygandes med Jenny efter sig ( i en underbart härlig plych-overall). "Jag är i trädgården" fick jag fram. Jaha, då tog vi väl en liten promenad då. Genom trädgården, runt ladan och sen in i hagen . Ett vagt ögonblick verkade det som om Trynet tänkte ta samma runda en gång till men så blev det inte.


Resten av dagen fortlöpte smidigt. Tiden ville knappt räcka till. Imorgon ska vi fylla upp hö och halm så det blir riktigt fys-pass. På kvällen är det Mat & Bak. Vi ska göra Marängsuisse. Jag var och handlade ikväll och det kan nog bli riktigt riktigt gott.


Denna bloggen får inte Almviks- Karro svara på ;) Det var länge sedan något djur rymde från mig. Jaja... Karro har lärt mig.


Ha en bra kväll!!

//Malin R

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards