Malmö 4H-krets

Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Almviks 4H - 17 januari 2010 21:10

  


4H:are på TV-inspelning av programmet Amigo

Förväntansfulla, lite smått blyga barn, väntade spänt innan TV-inspelningen av Amigo skulle sättas igång.

Portarna öppnades och alla barn fick säga "Hej då" till sina föräldrar, för att sedan träda in i SVT´s lokaler. Ett glatt 4H-gäng på 20 barn mellan 8-12 år skulle ägna söndagseftermiddagen åt att sitta i publiken och ropa "A-, Amigo, A-, A-, Amigo!!" och samtidigt få lära sig hur det gick till då man spelade in ett program.

 


Jaha, vad ska man nu göra i 5 timmar(?!) tänkte jag då jag åkte hem.

 



I pausen bjöds det på saft, drickyoggi och frukt. Därefter skulle det spelas in ytterligare ett program.

 


Amigo visas på Barnkanalen 12 fredagar med start den 22 jan kl 18.45 Dessa två program som spelades in idag, skall sändas nu på fredag och därefter 4 veckor framåt, så håll utkik då Ronja Schalin från Almvik dansar tango med Ola och annat spännande.

 


Då jag kom och hämtade mitt lilla gäng träffade jag en hel del jag kände, barn som vuxna, från mina barns skola. Var man än vände sig, så kände man alltid någon. De flesta barn hade samlats runt ett bord, där Ola Selmén och hans bror Nic, samt husbandet Bröderna Berggrensson från Malmö, skrev autografer för fulla muggar.


Barnen var helt uppspelta och Carolina Berndt från Almvik berättade stolt om pussen på kinden, som hon hade fått av en från bandet.

 


Dagen avslutades då jag i bilen frågade:
"Jaha, barn, vad ska vi äta idag?"
Till svar fick jag då sjungandes:
"Mac, Mac Donald´s, Mac, Mac, Mac Donald´s!!!"

 


// Almviks-Karro

 





    

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards