Malmö 4H-krets

Alla inlägg under januari 2010

Av Almviks 4H - 15 januari 2010 16:51

Annika bad mig blogga idag om rymmande djur eller något annat kul... Altså, bloggar gör jag gärna, men rymmande djur har vi bara på tisdagar när vår vän från Almvik kommer. He he he.


Däremot kan jag berätta om en åsna som inte ville ut för det var kallt o stannade på halva vägen...Trots täcke...


Kan berätta om hästarna som är helt underbart fina och sprang omkring o lekte direkt när de kom ut utan en tanke på kylan...


Kan berätta om en gris som igår galopperade omkring i stallet så jag blev helt slut. Undrar om hon lekte med mig eller trotsade.


Kan berätta om Trynet och Grynet som idag fick helt ny halm i "kakor" o hade det så otroligt roligt att öppna dessa kakor och bädda om på nytt. De gräver ner sig tills de knappt syns o ligger där o myser...


Efter lite arbete är det alltid lika härligt med Karros sms "Kom på kaffe".


Ha en trevlig fredagskväll!!

//Malin R



Av Almviks 4H - 14 januari 2010 15:03

  


I morgon är det tulpanens dag, vem ska Du göra glad med en bukett?



Av Almviks 4H - 13 januari 2010 13:55

Har kommit av mig..............


Hade många planer för vad jag skulle göra på jobb idag men de kom av sig helt när jag upptäckte att det varit inbrott på 4H:s länsexpedition i natt. Tjuvarna kom inte över något av värde för dem själva (2 gamla datorer, varav den ena nästan var död). Tror inte ens de duger till o spela några några mindre spel på. Men för oss på 4H var den värdefull för där fanns bokföring, adresser, brev osv. Tror inte heller att de hittade något gott i kylskåpet. Städningen får vänta till polisen varit på plats.


Får väl ta mig en kopp kaffe o sen sätta fart med kallelsen till kretsstyrelsemötet den 26 januari.



Av Almviks 4H - 12 januari 2010 21:23

  


Det kanske finns några platser kvar till Amigo-inspelningen på söndag. Du som är mellan 7 - 12 år har chansen att få följa med om Du kommer ner till gården o betalar din medlemsavgift för 2010.

Av Almviks 4H - 11 januari 2010 21:30

Idag har de varit en del sommarfunderingar, ja o en kollega har pratat sommarläger, matskolor o riksläger. Får Du möjlighet att åka på något av detta så ta chansen, läger är alltid minnen för livet.

Av Almviks 4H - 10 januari 2010 21:56

  


Unna Dig en kopp varm choklad i vinterkylan.

Av Almviks 4H - 9 januari 2010 14:15

  

Av Almviks 4H - 8 januari 2010 15:15

              

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards